Student Priscilla van de opleiding Reizen vertelt over de wintersportexcursie

Zaterdagochtend moesten wij om 06.00 uur verzamelen bij onze school, en gingen wij uiteindelijk om 06.45 uur rijden richting Oostenrijk, naar het plaatsje Zell am See. Het was maar liefst een rit van 16 uur, en toen waren wij eindelijk in Oostenrijk, het was een vermoeiende rit omdat ik niet zo goed kan slapen in de bus.

Toen we eenmaal waren aangekomen bij Hotel Kehlbachwirt waar wij verbleven, gingen voornamelijk de jongens de koffers uitladen, en moesten wij in groepjes van de kamerindeling naar buiten. Ik verbleef met Felicia en Ilysha in de kamer, wat super gezellig was!
Iedereen had hun koffers in zijn/haar kamer gezet, en moesten wij weer naar beneden om onze helmen en skischoenen te passen. En ze paste bij mij in één keer goed, gelukkig! We waren allemaal gesloopt, en gingen daarna naar onze kamer om lekker uit te rusten.

De volgende dag gingen wij om 07.30 ontbijten, in onze skikleding. Na het ontbijt gingen wij met z’n alle voor de 1ste dag skiën in Niedernsill… Wat ik nogal spannend vond! Ik was beland in een skiklas, met klas T2A, T2B en T2C. En zo leerden ik hun ook een beetje kennen. We waren aan het skiën tot 15.00 uur en gingen gelijk daarna door naar Zell am See, om te après-skiën. Dat moest aan het begin nog een beetje op gang komen, maar was uiteindelijk een geslaagd feestje!

Maandag gingen we weer skiën, wat al veel beter ging naar mijn verbazing. Ik ben zelfs van de normale piste af geweest in plaats van de baby piste. Dus was ik best wel trots op mezelf! En ik vind het ook heel leuk om te doen.

Dinsdag gingen wij met de hele groep naar Salzburg, klas T2C had dat georganiseerd, mijn complimenten daarvoor! We hadden per groepje een opdracht gekregen waardoor wij een hele rondreis moesten maken door Salzburg om met belangrijke kerken/monumenten op de foto te gaan. Wij hadden de opdracht netjes gemaakt, en hadden wij nog genoeg tijd over om iets van het centrum te zien. De volgende dag zijn we weer gaan skiënin Zell am See.

Donderdag hadden wij allemaal de keus om te gaan skiën in Zell am See, of om de 3200 meter hoge gletsjer in Kaprun te bezoeken. Donderdag was ik er wel een beetje klaar mee om wéér te gaan skiën, dus had ik gekozen voor de gletsjer. En ik vind dat als je een keer in Oostenrijk bent, dat je die gletsjer één keer gezien moet hebben. We moesten maar liefst met 3 liften omhoog om helemaal op de top te komen waar het maar liefst -30 graden was. De naam van de gletsjer was ‘Kitzsteinhorn’. Ik had echt heel veel respect voor de mensen die van die superhoge en supersteile piste af durfde te skiën. Donderdagavond hadden we een ‘Proud to be Fout’ avond, georganiseerd door T2A en T2B. Daar gingen wij allemaal ouderwetse maar Nederlandse spelletjes spelen. Iedereen zag er super uit! En sommigen waren geweldig verkleed.

Vrijdagochtend moesten wij om 07.00 uur onze koffers inladen bij de bus, dit was de koudste dag: -18 graden. Toen iedereen zijn/haar koffer had ingeladen gingen wij nog even ontbijten voordat we weggingen. Uiteindelijk gingen wij om 08.15 uur weg uit het hotel, en kwamen wij diezelfde avond om ongeveer 23.45 uur weer aan bij onze school. Ik heb het deze week erg naar mijn zin gehad, en wist niet dat wintersport zo leuk kon zijn.