Oostenrijk was een gezellige week! Student Sanne Teunissen vertelt over de excursie

Zaterdag 28 januari 2012 zijn wij ‘s ochtends vroeg vertrokken naar Oostenrijk. Onderweg in de bus hebben we gezellig bingo gespeeld. De docenten vielen steeds in de prijzen. We kwamen rond 22.00 uur aan het in het hotel, het is een erg mooi en verzorgd hotel. Ik sliep samen met Isabelle, Marije en Romy op een kamer. We hadden een erg mooie kamer met een balkon.

Zondag hadden we onze eerste snowboard les! Dit was echt heel erg leuk! We zaten met z’n achten in een groep. Het ging heel de les goed, helaas ben ik in het laatste kwartiertje gevallen op mijn knie, waardoor in de rest van de week niet meer kon snowboarden! Hier baalde ik enorm van, want ik vond het erg leuk! Zeker ook omdat het mijn eerste wintersport was!

Ik ben ook een dagje samen met Sanne, Shannen en Cheyenne naar Zell am See met het treintje geweest. Het was erg leuk om het dorpje te zien. Dinsdag zijn we in Salzburg geweest, een erg mooie stad! We kregen een opdracht waardoor we door heel Salzburg heen moesten. Het uitzicht vanaf de top over heel Salzburg was erg mooi om te zien! Woensdag zijn we heerlijk naar een spa in Kaprun geweest, hier waren heel veel zwembaden en sauna’s waar we heerlijk konden relaxen.

We zijn donderdag naar Kaprun geweest naar de gletsjers. Na drie gondels waren we op het hoogste punt, 3029 meter!! Het was jammer dat het een beetje mistig was, maar het uitzicht was erg mooi! We zijn ook nog in een grot geweest, deze ging 25% naar beneden! ‘s Avonds hadden we een fout feest, iedereen had foute kleding aan en hebben allemaal leuke spelletjes gedaan met elkaar. De docenten kwamen allemaal in tiroler jurkjes met gekke pruiken, dit was erg leuk.

Vrijdagochtend zijn we weer richting Nederland gegaan. Eenmaal aangekomen in Nederland bleek dat we de sneeuw meegenomen hadden uit Oostenrijk! We waren weer rond 23.30 uur op school!

Oostenrijk was een erg gezellige week!!