lieke (l2a) vertelt over de organisatie van een culturele activiteit door rotterdam

Mijn naam is Lieke Hogenkamp en ik ben tweedejaars student van de opleiding Leisure & hospitality van Zadkine Centrum te Rotterdam. Ik zit in klas L2A. Op woensdag 11 januari 2012 heb ik meegeholpen bij de organisatie van een culturele activiteit door Rotterdam.

lieke (l2a) vertelt over de organisatie van een culturele activiteit door rotterdam

De voorbereiding
Wij (klas L2A) hebben op woensdag 11 januari 2012 een culturele activiteit gedaan voor de eerstejaars van onze opleiding. Voor dat we deze activiteit hebben uitgevoerd is er veel aan vooraf gegaan. We zijn tijdens de lessen begonnen met het maken van twee groepen. Het waren groepen die het meeste van elkaar konden leren. Mijn groep bestond uit Simone, Daan, Lilian, Nick en mijzelf. Wij begonnen met een vergadering om te verzinnen wat we graag wilden gaan doen en bedachten een vossenjacht op de fiets door Rotterdam.

Toen kwam de uitvoering. Mijn taken waren het maken van een voorstel en het regelen van fietsen.
Het eerste ging me goed af en was zo gedaan. Het regelen van de fietsen was wat moeilijker. Het gebouw waar normaal gesproken de fietsen stonden, werd verbouwd. We konden nu de fietsen zelf bij de Zadkine-locatie van Alexander ophalen en terugbrengen. Dit werd lastig en daarom hadden we besloten om de tocht lopend te gaan doen. We hebben toen het programma omgezet en gewijzigd. Toen heeft de rest van de groep de vragen gemaakt voor onderweg. Deze vragen werden tijdens de activiteit gesteld, zodat de studenten goed naar onze verhalen zouden gaan luisteren. Wij vertelden namelijk tijdens de activiteit regelmatig iets over een bekende Rotterdamse bezienswaardigheid. Nu waren we zo goed als klaar voor onze activiteit.

De activiteit
Eerst mocht de andere groep een culturele activiteit in Rotterdam organiseren. Dat was een leuke en gezellige activiteit. De activiteit liep echter wel een beetje uit. Toen was het de beurt voor mijn groepje. Iedereen uit mijn groepje ging bij een punt in de stad staan. De taakverdeling was als volgt:
• Daan – presentatie van de activiteit
• Lilian – Erasmusbrug
• Simone – het standbeeld: de verwoeste stad van Ossip Zadkine
• Nick – het Schouwburgplein
• Lieke – het Oude Luxor theater

De groepen kregen een beginpunt en gingen lopend door de stad op zoek naar de bezienswaardigheden en de groepsgenoten. Mijn eerste groep kwam erg laat aan omdat ze verkeerd waren gelopen. Dat kan natuurlijk gebeuren. Verder zijn de andere groepen netjes langs mijn post geweest. De activiteit verliep erg goed.

De beoordeling
Wij hebben van de eerstejaars studenten veel positieve reacties gehad op onze activiteit. Van onze docent hebben we een ruim voldoende gekregen voor de uitvoering van deze culturele activiteit. Ook kregen wij nog wat feedback en tips. Het einde was namelijk iets minder en verliep een beetje rommelig.

lieke (l2a) vertelt over de organisatie van een culturele activiteit door rotterdam